Sahte feedback e Karşı Alpha/theta NF Eğitiminin EEG İmzası ve Görüngübilimi (Fenomenoloji)

Abstract:

Alpha/theta (a/t) NF eğitimi, geçmişte, alkolizmin tedavisinde, tamamlayıcı bir terapotik gevşeme tekniği olarak başarılı bir şekilde kullanılıyordu. Pozitif klinik sonuçlara rağmen alternatif gevşeme yöntemleriyle karşılaştırıldığında  protokolün özgüllüğüne bakışta şüpheler oluştu. Bu çalışma a/t eğitimi mantığının (doğru a/t feedback gösterme bu frekans parçalarının üretimini kolaylaştırır) altında yatan temel prensipleri araştırdı. Sağlıklı gönüllülerin katıldığı 2 grup tesadüfi olarak ya (a) gerçek a/t feedback’e bağlı olarak yada (b) kontrol koşullu sahte feedback’e bağlı olarak seçildi. Gruplar, her seanstan sonra aktivasyonel kişisel rapor ölçekleri yanında, eğitim seanslarının içinde ve tüm seanslar süresince theta/alpha (t/a) oranlarının ölçüleri üzerine  karşılaştırıldı. a/t fedback’e bağlı grup, seans içinde t/a oranında önemli artışlar gösterirken sahte kontrol grubunda, tüm eğitim seanslarında değil ama seanslar boyunca daha yüksek t/a oranları gösterseler de,  bu belli değildi. Öznel aktivasyonel fenomonolojiye göre gruplar arasında fark bulunamadı çünkü her iki grupta, eğitim seanslarından sonra önemli ölçüde daha düşük düzeylerde aktivasyon bildirdiler. Veriler gösteriyor ki; klinik uygunluğun etkilerine bakmaksızın, doğru a/t feedback (sahte gevşeme feedback in yaptığına göre), seans içinde t/a oranlarının daha yüksek üretilmesini etkili bir şekilde kolaylaştırıyor.

 

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir