Rumuz

NF007-OTİZM

Özgeçmiş

15 yaşında Ankara doğumlu erkek. İş okuluna devam ediyor. Özel bir rehabilitasyon merkezine de devam ediyor. 1 kız kardeşi var. Orta düzeyde mental retardasyon tanısı var. Fakat birey otizmli. Bulgular DSM5 ile uyumlu. İşlevselliği yüksek değil, söylenenleri genellikle anlıyor, motor hareketleri yavaş, ses çıkarıyor fakat konuşmuyor.Doğum öncesi, anı ve sonrasında belirgin ve dikkat çeken bir olumsuz durum iletilmedi. 2 yaşlarında ve iletişimsel ve sosyal yetersizlikler gözlendi. Tekrarlayıcı davranışlar yoğun değildi. Çok sakinmiş.

Yakınmaları

Her günü aynı yaşama, her şeyi yaptık hiçbir değişiklik yok. İletişim yok, hiçbir şeyi kendi başına yapmıyor.

Tedavi Geçmişi

2 aşından beri doktor kontrolünde, Otizme eşlik eden durumlara karşı verilen tüm ilaçlar denenmiş, sürekli özel eğitim almış. Halen özel eğitime gidiyor. Şu anda uygulanan bir tedavi yok. Belirgin bir ilgi alanı yok.

Uygulanan Test ve Sonuçları

  1. Otizm derecelendirme ölçeği yapıldı. Sosyal iletişim alanında çok yetersiz. Tekrarlayıcı davranışlar gözlendi. Otizm olma ihtimali %95. Baba otizmi kabul etmiyor orta mr diyor. Saygı duyuldu.

Terapi Planı

Bu bireye neurofeedback in uygun bir yöntem olmadığı eğitim düzenlemesinin yapılması gerektiği eğitiminin onun gelişimini sağlayacak doğrultuda tekrar düzenlenmesinin ve yoğunlaştırılmasının en uygun seçenek olduğu çok açık bir şekilde aileye söylendi. Aile ısrarla denemek istediklerini iletti. Ücret almadan onların yoğun isteği sonucu 20 seans uygulama yapılacağı bu sürede hiçbir yorumda bulunulmayacağı aileye iletildi. Süre sonunda devam edip etmemeye kendilerinin karar vermelerinin uygun olacağı, bizim düşüncemizin bu uygulamanın bu birey için yersiz ve gereksiz bir uygulama olduğunun düşünüldüğü iletildi.

Sonuç

20 seanslık neurofeedback terapisi sonunda aile devam etme kararı aldı. Ama herhangi bir yarar gözlenmiyor ve ailede somut bir fayda iletmedi. Eğitim konusunda aileye bilgiler verildi. Bireyin konuşma terapisine başlaması sağlandı. Bireysel eğitim öğretmeni ile iletişime geçilip uygulamalı davranış analizinden haberinin olup olmadığı soruldu. Öğretmen Lise sonrası açık öğretim okuyan, sertifika almış bir kişi. Otizmle ilgili hiçbir fikri yok. Telefondan video izleterek eğitim yaptığını çocuğun çok yarar gördüğünü belirtti. Aileye eğitimle ilgili bilgi transferi devam etmekte.

Şekil, Resim ve Resim Yazıları

Kendi metninizi eklemek için buraya tıklayınız