Hemisferik kelime tanımada NF in etkisi

Abstract:

Yarısı erkek yarısı kız, 10-12 yaşlarında 20 İsrailli çocuğun merkezi bölgelerinde SMR/Q NF eğitimi uyguladık. Çocukların yarısı C3 eğitimi ve diğer yarısı da C4 eğitimini, yarım saatlik 20 seans olarak aldı. İbrani alfabesinde (Hebrew) yanallaşmış (sağ yada sol hemisferde) sözcük karar verme eğitiminin etkilerini değerlendirdik. Yanallaşmış sözcük karar verme testi, kelime tanımada her bir hemisferin bağımsız katkısını ortaya koyar. Eğitim, doğruluk ve duyarlığı artırdı. Bu eğitim bazı koşullar altında sol hemisferin uzmanlaşmasını artırdı fakat hemisferler arası geçişi etkilemedi. Eğitim, farklılaşmayla ilgili olarak C3 ve C4 bölgelerindeki iki hemisferde, psikodil işlemlemesini etkiledi. Eğitim ayrıca hemisferik bağımsızlığı artırdı. Eğitimin etkilerinde cinsiyet farklılığına bağlı bir sürpriz vardı. Erkeklerde C4 eğitimi LH (sol hemisfer) doğruluğunu geliştirirken, kızlarda C3 eğitimi LH doğruluğunu geliştirdi. Sonuçlar öneriyor ki; yanallaşmış NF protokolü, uzak hemisferik ağ bağlantılarını değiştiren asimetrik hemisferik kontrol devrelerini aktive eder ve kızlarda ve erkeklerde farklı organize eder.

 

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir